Veelgestelde vragen
De antwoorden op de veelgestelde vragen vindt u hier. Staat uw vraag er niet tussen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Veelgestelde vragen
Staat hier uw vraag tussen?
- Kan ik online betalen met een cadeaubon of kan ik deze alleen in de fysieke kookwinkels inleveren?
Kookwinkel Oldenhof accepteert cadeaubonnen zowel in de fysieke kookwinkels als online. Indien u online wenst te betalen met een (papieren) cadeaubon, neemt u dan een kijkje op onze betaalpagina. - Accepteert kookwinkel Oldenhof VVV-cadeaubonnen en VVV-Giftcards?
Bij al onze fysieke kookwinkels en via www.kookwinkel.nl kunt u betalen met de klassieke VVV-cadeaubonnen. VVV-bonnen moeten in zijn geheel worden besteed, kookwinkel Oldenhof geeft hier geen geld op terug. Indien u VVV-cadeaubonnen online wilt inleveren, neem dan contact op met onze klantenservice.
Ook de elektronische VVV-Giftcard wordt door kookwinkel Oldenhof geaccepteerd, zowel online als in de fysieke winkels zijn deze inwisselbaar. - Kan ik ook cadeaubonnen van Duikelman, Kookhuis ad Maes, etc. bij kookwinkel Oldenhof inleveren?
Bij alle kookwinkels van kookwinkel Oldenhof en in onze webwinkel kunt u ook de cadeaubonnen van onze partners inleveren. Kookwinkel Oldenhof accepteert de volgende cadeaubonnen:- Oldenhof cadeaukaarten.
- DOK Cookware.
- Kookhuis aan de Maes.
- VVV-Cadeaubonnen.
- Ik heb een kortingscode gekregen bij aanmelding voor de nieuwsbrief. Hoe kan ik deze gebruiken?
U kunt deze kortingscode invoeren in het veld ‘Kortingscodes toevoegen’ in uw winkelwagen. De welkomstkorting van 5 euro is geldig bij een minimum bestelbedrag van 50 euro en is niet geldig in combinatie met andere kortingscodes. De korting is enkel in te wisselen via onze webwinkel. - Bij een product staat Pre-order, wat betekent dat?
Producten die het label Pre-order hebben, worden binnen korte termijn verwacht. Wanneer u deze bestelt zal kookwinkel Oldenhof deze versturen zodra het artikel beschikbaar is. - Ik heb mijn bestelling geannuleerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?
Nadat wij de annulering hebben bevestigd, wordt uw betaling binnen 7 werkdagen naar u geretourneerd. - Wat zijn de verzendkosten als ik een bestelling plaats op www.kookwinkel.nl?
Bij kookwinkel Oldenhof betaalt u geen bezorgkosten voor bezorging in Nederland, België of Duitsland wanneer uw bestelling meer dan € 30,00 bedraagt (exclusief verzendkosten). Bestelt u voor minder dan € 30,00, dan bedragen de bezorg- en verwerkingskosten € 4,95 naar Nederland en € 10,00 naar België en Duitsland. - Kan ik een klein product in een envelop ontvangen, zodat ik geen verzendkosten hoef te betalen?
Omwille van de traceerbaarheid van de zending verstuurt kookwinkel Oldenhof alle bestellingen als pakketpost. Verzending is gratis vanaf € 30,00. - Kan ik een deel van mijn bestelling vooruit laten sturen, indien één van de bestelde artikelen niet op voorraad is?
Wij verzenden uw bestelling in principe als deze compleet is. Mocht uw bestelling niet compleet zijn, dan nemen wij contact met u op over het vooruit sturen van een deel van uw bestelling. - Ik heb een product ter reparatie ingeleverd, wanneer ontvang ik deze gerepareerd retour?
De doorlooptijd van een reparatie verschilt per artikel en leverancier. Wij zullen u op de hoogte houden zodra er meer informatie beschikbaar is. Heeft u alsnog vragen, neem dan contact op met de klantenservice. - Wat is de levertijd van mijn bestelling (binnen Nederland)?
Voor producten die op voorraad zijn met een bezorgadres binnen Nederland geldt: op werkdagen voor 22:00 uur besteld is zo snel mogelijk in huis. Dit is over het algemeen tussen de 1 tot 4 werkdagen. Rondom feestdagen gelden er afwijkende levertijden, bezorgen op een volgende dag is in de meeste gevallen helaas niet mogelijk door drukte bij onze bezorgdiensten. - Wat is de levertijd van mijn bestelling in andere EU-landen?
Bestellingen die wij naar het buitenland sturen zijn langer onderweg, de levertijden verschillen per land. Onderstaande levertijden zijn een indicatie:
België: 1-2 werkdagen Luxemburg: 4-6 werkdagen Duitsland: 2-3 werkdagen Spanje: 3-5 werkdagen Frankrijk: 2-3 werkdagen Zweden: 2-3 werkdagen Italië: 3-5 werkdagen - Wat zijn de kosten van verzenden van mijn bestelling naar andere EU-landen?
Verzendkosten van bestellingen die wij naar het buitenland sturen bedragen:
België: € 10,00, gratis bezorging vanaf € 30,00 Letland: € 32,95 Denemarken: € 15,95 Luxemburg: € 13,50 Duitsland: € 10,00, gratis bezorging vanaf € 30,00 Oostenrijk: € 15,95 Estland: € 32,95 Portugal: € 32,95 Finland: € 22,95 Slovenië: € 20,95 Frankrijk: € 15,95 Slowakije: € 20,95 Hongarije: € 20,95 Spanje (excl. Canarische Eilanden): € 20,95 Ierland: € 32,95 Zweden: € 18,95 Italië: € 16,95 - Ik heb vorig jaar een product gekocht en het werkt nu niet meer, valt dit nog onder de garantie?
Standaard heeft u 2 jaar garantie op productie- en materiaalfouten. Indien een fabrikant langere garantietermijnen hanteert wordt dit vermeld bij de artikelen. Indien u hier nog vragen over heeft neem dan contact op met de klantenservice. - Ik heb online een bestelling geplaatst, maar deze is kapot/gebroken geleverd. Wat moet ik nu doen?
Wij willen u in dit geval vragen een foto van het beschadigde product te mailen naar klantenservice@kookwinkel.nl onder vermelding van uw bestelnummer. De klantenservice zal vervolgens contact met u opnemen over de verdere afhandeling. - Hoe kan ik contact opnemen met kookwinkel Oldenhof?
De klantenservice van kookwinkel Oldenhof is te bereiken per e-mail (klantenservice@kookwinkel.nl) of per telefoon (035-623 66 26). De adressen en telefoonnummers van onze fysieke winkels vindt u op de contactpagina. - Ik heb een bedrijf buiten Nederland, kan ik bestellen zonder BTW (intracommunautaire levering)?
Indien u een intracommunautaire levering wenst, waarbij de BTW is verlegd: neem dan vóór het plaatsen van de bestelling contact op met de klantenservice. Zij zullen voor u een factuur zonder BTW opmaken. - Hoe kan ik betalen bij kookwinkel Oldenhof?
U kunt bij kookwinkel Oldenhof betalen met: iDeal, Bancontact/Mr Cash, Giropay, Sofort, Mastercard en Visacard en per bankoverschrijving. Tevens is het mogelijk te betalen met cadeaubonnen van kookwinkel Oldenhof en van de kookwinkels: DOK Cookware en Kookhuis aan de Maes en VVV-Bonnen. In de fysieke kookwinkels is het uiteraard ook mogelijk om te pinnen en contant te betalen. - Wanneer vinden er koopzondagen plaats?
De fysieke kookwinkels van kookwinkel Oldenhof hebben iedere zondag koopzondag. Kijk voor actuele openingstijden en bijzondere openingsdagen op de winkelpagina. De kookwinkel Oldenhof webwinkel is 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend. - Kan ik producten die ik online heb besteld ook in de winkel omruilen?
Ja, alle aankopen kunnen onder dezelfde voorwaarden als online in de winkel worden teruggebracht of omgeruild. Neem altijd een bewijs van aankoop mee, bijvoorbeeld de pakbon, factuur of een bewijs van betaling. Let erop dat het mogelijk is dat een vervangend artikel in de door u bezochte kookwinkel mogelijk niet op voorraad is. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. - Kan ik een bezorgdatum kiezen?
Het is mogelijk een andere afleverdatum te selecteren wanneer de producten in uw order ook daadwerkelijk op voorraad staan in de webwinkel. Is dit niet het geval, dan kunt u een voorkeursdatum later in de week aangeven in het bestelproces. Wij zullen in dat geval ons best doen om de bestelling op de gewenste dag te bezorgen, echter is dit niet altijd mogelijk i.v.m. afwijkende levertijden van producten vanuit onze leveranciers. - Is alles wat ik op de website zie ook in de winkel voorradig?
Momenteel is het nog niet mogelijk om op de website in te zien wat de actuele voorraad is bij onze fysieke kookwinkels. Wilt u zeker weten dat een artikel te verkrijgen is bij een vestiging naar keuze, bel dan even met de betreffende vestiging of bestel dan online en kies voor 'afhalen', dan ontvangt u een mail zodra het artikel voor u klaar ligt. - Hoe komt het dat mijn product toch een langere levertijd heeft, terwijl op het moment van bestellen erbij stond ‘Direct Leverbaar’?
Het is mogelijk dat een product, wanneer u deze online wilt kopen en op voorraad staat, op hetzelfde moment verkocht wordt in één van de fysieke winkels. Hierdoor is het mogelijk dat een product op voorraad is, maar helaas toch niet direct te leveren is. Wilt u zeker weten of een product op voorraad is in een fysieke kookwinkel? Neem dan contact op met de desbetreffende winkel om de actuele voorraad te raadplegen. - Ik heb nog geen Track & Trace code ontvangen, wat kan er aan de hand zijn?
De Track & Trace code krijgt u per e-mail op het moment dat het pakket klaarstaat voor de verzending. Indien u geen Track & Trace heeft ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice. - Waarom herkent PostNL mijn Track & Trace code niet?
De Track & Trace codes worden aangemaakt op het moment dat het pakket wordt klaargezet. De code wordt echter pas geactiveerd als het pakket is ontvangen op het sorteercentrum van PostNL. - Kan ik op rekening bestellen?
Bestellen op rekening is bij kookwinkel Oldenhof niet mogelijk. - Als ik een barbecue of andere grote apparatuur heb besteld, krijg ik dit dan ook de volgende dag bezorgd?
Helaas is het niet (altijd) mogelijk om grote apparatuur de volgende dag te leveren. Wanneer u een barbecue of andere grote apparatuur heeft besteld, zal onze klantenservice contact met u opnemen over de bezorging. De bezorging zal dan namelijk niet met PostNL, maar met een koeriersdienst worden bezorgd.